miercuri, 27 ianuarie 2010

Caut un loc de munca - Romania sau strainatate?

Sunt in cautarea unui loc de munca. Ori in tara ori in strainatate. Am inceput cu site-urile noastre gen myjob, ejobs si altele. Mie mi se pare ca multe dintre job-uri sunt la misto. Pai am trimis atatea CV-uri, si nimeni nu s-a sinchisit sa raspunda. Nu sa ma angajeze, doar sa raspunda, asa cum fac altii (va esplic mai jos). Am dat si peste cateva firme care intermediaza job-uri in strainatate. Asta e hotie pe fata. Cer niste comisioane de iti pui mana in cap. Pai daca as fi avut 3500 lei RON, acum, nu as mai fi incercat sa plec in afara. Reuseam sa imi achit datoriile si sa am si sa mananc o luna, poate gaseam altceva aici. Atunci trec si caut pe Eures, portalul mobilitatii, i se zice. Si caut in mai multe tari, unde inteleg si eu ce "vorbeste" indivizii aia. Si, avand un CV facut atat in engleza cat si in franceza, incep sa trimit. Vreau sa spun ca nu a existat un mail trimis la care sa nu primesc un raspuns. Unii iti spun de prima data ca nu te potrivesti cu ceea ce cauta ei, iti multumesc si iti ureaza succes in gasirea unui job, altii iti spun ca primesti raspuns intr-o luna pentru ca trebuie sa studieze toate ofertele primite, altii iti spun ca sunt interesati dar vor informatii suplimentare de la tine si iti cer diplome traduse, recomandari etc samd. In plus, unii dintre ei sunt dispusi sa iti trimita si bani sa iti plateasca transportul daca semnezi cu ei contract pe anumita perioada. Acum, sincer, nu stiu ce sa fac. Sa caut in Romania sau sa caut in strainatate? Oricum, mi se pare ca am sanse mai mari in alte tari.

Un comentariu: